Daarnaast bieden we plantaardige olie, wat naast visolie in opkomst is als plantaardig alternatief. Steeds meer mensen hebben een plantaardige leefstijl, en dat willen we graag faciliteren. Er is zelfs al algenolie beschikbaar met een hoger gehalte aan Omega-3 DHA/EPA dan in visolie. Wij zetten hier dus vol op in en bieden nu al 6 verschillende typen algenolie.
Wat blijft is het grote voordeel van het natuurproduct visolie: natuurlijke (niet-geconcentreerde) olie zoals we die aanbieden van kabeljauw of wilde zalm heeft een zogenaamd full spectrum vetzuurprofiel. Dit betekent dat de olie een bonte verzameling is van wel 50 verschillende vetzuren. Precies in de verhouding en hoeveelheid zoals ze in deze vissen in het wild voorkomen. Een exacte weerspiegeling dus. Van de meeste vetzuren weten we niet eens wat hun positieve bijdrage in ons lichaam is. We zien dit als iets extra’s wat de vis te bieden heeft ten opzichte van de alom geprezen algenolie (met voornamelijk de 2 vetzuren EPA/DHA).
SEO Strategie
We zijn begonnen om voor Arctic Blue hun allerbelangrijkste zoekterm te optimaliseren, althans voor hun de allerbelangrijkste zoekterm namelijk Visolie. Omdat dit woord enorm veel volume heeft en relatief duur is om mee te adverteren was het voor Arctic Blue belangrijk om van positie 16 met de term Visolie naar pagina 1 te groeien van Google. Binnen 30 dagen zijn in de top 10 aangekomen en nu al een hele lange tijd plek 2.
Nadat deze zoekterm op pagina 1 kwam hebben onze adviseurs en specialisten een groter voorstel gemaakt om niet alleen op deze zoekterm in te zetten maar breed op de gehele website. Via Ahrefs gingen wij op zoek naar de diepte en zagen vele kansen om meer volume en conversies binnen te gaan halen. Om deze werkzaamheden uit te voeren hebben we een pakketprijs gemaakt per maand waarin we website optimalisatie, technische SEO en Linkbuilding in aanbieden, een zeer compleet pakket voor Arctic Blue.
Google Ads
Met onze SOS (second opinion service) hebben wij de gehele Google Adwords van Arctic Blue gecontroleerd en vervolgens in opdracht onder handen genomen en alle niet conventerende kliks eruit gefilterd waardoor er geen geld meer uigegeven werd aan kliks die meer kosten dan de “return on investment” . Hierdoor is er een grote jaarlijks besparing ontstaan, de kosten zijn namelijk met 30% naar beneden gegaan zonder het verlies van omzet.